onsdag 30 november 2011

Bakslag igen :(

Den jäkla stormen tog elen och jäkla Eon kan inte vara ärlig och säga när den kommer tillbaka igen. :(
Jag är arg och ledsen, framförallt på oss själva som inte var förberedda på det här.
3 döda fiskar och tack och lov för snälla grannar som ställer upp, så vi fick räddat 5 st i alla fall.
22 h blev det totalt utan ström och frustrationen växte när Eon sköt fram stilleståndet timme efter timme.

Klockan 09:00 skulle det vara på igen var första svaret. Sen sköts det fram, gång på gång. Det var inte kul att sitta på jobb och höra det. Hur mådde fiskarna där hemma? Mest frustererande var det när man hörde att det var samma fel som förra gången och de som bor nära felet, fick höra vid 13:00-14:00 via montörerna på plats att det skulle gå på igen klockan 16:00. Vid 12:00 skulle elen gå på vid 14:00 via Eons telefonväxel. När man ringde 14:00 skulle det gå på 15:00 via Eons telefonväxel.....15:00 ringde vi aldrig utan stod och försökte rädda fiskar.
Varför inte vara ärliga? Eller funkar inte kommunikationen? Jag inser att det blir kaos med vädrets makter inblandade och jag inser att laga fel är svårt att sätta tid på, men borde det inte finnas något bättre kommunikationssätt än att skjuta problemet framför sig 1 h eller 2? Det känns så genomskinligt på något sätt. Får teleEon säga sanningen, om de har den, eller ska de tona ner problemet och dra ut på tiden? Den lilla människan mot den stora el-jätten, det har man hört förr, eller hur? Och vi i Skåne är inte riktigt lika lyckliga just nu med de fyra zonerna i Sverige med olika taxa.

3 fiskar döda. Vår absolut tamaste efter Jaws död, Andromeda (Chagoien), Filippas älskade koi. Elliots karashigoi, Pluto och Filippas Tancho, Betty Boop.

Efter samtal med Eon (de ringde faktiskt upp efter vårt klagomålsmail- tummen opp lite grann, beror det på att vi ligger precis vid ett avtalsval?) och det finns en chans att vi får ersättning för fiskarna.
Finns det bara kvitto och fotobevis på att de är döda så får vi kanske ersättning. Frågan är då till vilket pris? Förmodligen inköpspriset, att de har växt sig över 100% större och ökat i värde blir nog svårt att förklara. Och snacka inte om kostnaden på värmen vi har i vattnet. Eon´s värme......

Ersättning via pengar ger oss inte fiskarna oss tillbaka. Stefan sa att han kanske ordnar en ny chagoi idag, men jag jublar inte precis. Jag är trött och nedstämd och hoppas Englandsresan till helgen kan väcka koi-lusten tillbaka. Förmodligen gör den det men fler bakslag vete tusan om jag orkar mer i år när det gäller fiskarna.

Tur året inte har så många dagar kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar